Afla cum sa faci programul din ziua nuntii
La nunti timpul este cea mai mare problema in majoritatea cazurilor. Ne bucuram de fiecare data cand exista suficient timp pentru activitati si pauze pentru a va trage sufletul.
Ziua nuntii este foarte incarcata cu evenimente mici, dar consumatoare de energie, iar ca fotograf de nunta in Bucuresti am observat ca un program bine facut contribuie ca evenimentul sa fie unul de succes.
Nu voi trage de timp si voi trece in lista fiecare activitate ce ar putea face parte din ziua nuntii.
Evenimentele/taskurile din ziua nuntii si durate aproximative ale acestora:
- deplasari totale (30 min – 2 ore)
- makeup si coafor mireasa (2-3 ore)
- pregatire mire / sedinta foto mire / sedinta foto cavaleri ( 1 ora)
- pregatire mireasa / sedinta foto mireasa / sedinta love the dress / sedinta foto domnisoare onoare (1 ora)
- traditii (30-45 minute)
- mers la nasi (1 ora)
- intalnirea mirilor (20 minute)
- sedinta foto miri intr-o locatie aleasa (1 ora 1:30)
- biserica (30 minute – 1 ora)
- fotografii cu invitatii la biserica (30 minute)
- restaurant
Cum stabiliti orele?
Fiind fotograf de nunta la o multime de evenimente am trecut mai sus duratele estimative. In Bucuresti traditiile sunt tot mai putine. De asemenea se castiga mult timp pentru ca nu se mai merge la nasi, iar de multe ori mirii sunt in aceeasi locatie.
Cum stabiliti orele pentru un program lejer?
Cel mai bine este sa incepeti de la coada la cap si cel mai probabil ati stabilit deja o ora de venire la restaurant pentru ca trebuie sa o treceti pe invitatie.
Vom presupune ca la restaurant trebuie sa fiti la ora 19:00 pentru a primi invitatii.
Pasul urmator important este biserica si in momentul in care ati discutat, sigur ati avut de ales anumite ore si sunt doua variante:
- Biserica este apropiata de ora de venire la restaurant. Exemplu ora 17:00-17:30
- Biserica este mult mai devreme (intre 14:00 – 16:00)
Evident ambele variante au plusuri si minusuri.
Daca biserica este apropiata ca ora, cel mai probabil o parte din invitati vor merge direct la restaurant si va trebui sa faceti sedinta foto inainte sau in timp mic ramas.
In cazul in care biserica este mai devreme, puteti aloca o ora pentru sedinta foto, iar invitatii fie se vor duce sa se schimbe, fie vor merge la o terasa pentru a petrece timpul ramas dupa caz.
Mai departe ganditi-va daca aveti traditii si daca sunteti la distanta unul de celalalt in oras. Pentru a nu complica lucrurile va voi arata doua propuneri complete de programe pe care eu ca fotograf de nunta le gasesc foarte utile.
Voi lua in calcul 30 de minute pentru deplasari si in functie de distante va puteti face propriul program al nuntii.
Situatie 1: Biserica si Restaurantul sunt apropriate ca si ore
Pregatire Mire: 12:00 – 13:15
Deplasare
Pregatire Mireasa: 13:45 – 15:00
Deplasare
Sedinta foto: 15:30 – 16:30
Deplasare
Biserica: 17:00 – 18:00
Deplasare
Restaurant ora sosire: 19:00
Timpul de deplasare mai mare, poate fi marja voastra de eroare pentru a fi la diferetele locatii.
Situatie 2: Exista pauza intre biserica si restaurant
Pregatire Mire: 12:30 – 13:45
Deplasare
Pregatire Mireasa: 14:15 – 15:30
Deplasare
Biserica: 16:00 – 17:00
Deplasare
Sedinta foto: 17:30 – 18:30
Deplasare
Restaurant ora sosire: 19:00
Timpul de deplasare mai mare, poate fi marja voastra de eroare pentru a fi la diferetele locatii.
Concluzie
Propunerile de mai sus vin pe baza experientei. Nici pauzele foarte mari nu sunt bune, dar nici sa fie totul la virgula. Ma aflu in postura in care si eu organizez alaturi de sotia mea nunta si ne-am lovit de aceleasi situatii, iar voi am las ca varianta sa punem biserica aproape de ora de venire la restaurant deoarece avem invitati care vin din alte judete.
Drept urmare vom face pregatirile noi intr-un Airbnb, dupa vom merge la sedinta foto si ulterior ne vom vedea la biserica cu toata lumea, urmand ca dupa sa mergem la restaurant.
Fiecare eveniment are particularitatile sale si in mod cert incercati sa fie totul perfect. Stabiliti prioritatile si orele la biserica si restaurant, iar impreuna cu un fotograf de nunta si videograf veti face ca planul nuntii sa fie foarte bun.